Powered by Smartsupp
top of page
webinar_ucitele_OPJAK_KOLACEK.png

VHODNÉ K FINANCOVÁNÍ Z OP JAK

PSYCHIKA DÍTĚTE POD TLAKEM DOBY

Jak rozumět žákům a nevyhořet

4 dílný online vzdělávací cyklus pro pedagogy

  • 11. 9. 2025       17:00 – 18:30

  • 12. 9. 2025      17:00 – 18:30

  • 25. 9. 2025     17:00 – 18:30

  • 26. 9. 2025     17:00 – 18:30

STRUKTURA A ROZSAH:

  • 4 interaktivní online setkání

  • Každý webinář: 90 minut (2 vyuč. hodiny)

  • Celkem: 8 vyučovacích hodin (1 vzdělávací aktivita dle OP JAK)

CENA:

  • Možno financovat z OP JAK – Šablony pro MŠ a ZŠ II

LEKTORKA: MGR. Z. E. KOLÁČEK

Psycholožka online poradny MOJRA

  • Dětská psycholožka, která se už několik let denně věnuje dětem, rodičům i komunikaci se školami.
     

  • Pomáhá řešit náročné situace, hledat cesty ke změně a posilovat prostředí, ve kterém se děti mohou zdravě vyvíjet a vzdělávat.
     

  • Ví ale také, že podporu často potřebují i dospělí – rodiče a učitelé, kteří děti provázejí. Právě proto vznikl tento webinář: abyste i vy cítili, že v tom nejste sami.

webinar_ucitele_OPJAK_KOLACEK2.png

OBSAH CYKLU:

  • Rizikové signály v chování dítěte
     

  • Krizové reakce a trauma ve školním prostředí
     

  • Co může učitel zvládnout – a kde začíná role odborníka
     

  • Praktické postupy a možnosti podpory

JAK ROZPOZNAT PSYCHICKÉ POTÍŽE U ŽÁKŮ A CO S TÍM MOHU JAKO UČITEL DĚLAT?

TĚŽKÉ ROZHOVORY S RODIČI: JAK NA TO, JAK ZVLÁDAT KONFLIKTY A ZACHOVAT RESPEKT?

  • Komunikační pasti a emoce v rozhovoru
     

  • Model konstruktivní zpětné vazby
     

  • Deeskalační techniky a práce s hranicemi

DĚTI A SOCIÁLNÍ SÍTĚ - RIZIKA, VLIV NA PSYCHIKU, MOŽNOSTI UČITELE

  • Co dnešní děti online žijí
     

  • Dopady sociálních sítí na duševní zdraví
     

  • Možnosti prevence, rozhovoru, práce ve třídě
     

  • Technologie jako nástroj – jak je využít bezpečně a smysluplně

PRÁCE SE TŘÍDOU A VZTAHY MEZI ŽÁKY

  • Třídní klima a jeho význam pro psychiku dítěte
     

  • Prevence šikany a práce s dynamikou skupiny
     

  • Co může učitel dělat bez podpory ŠPP
     

  • Cvičení a aktivity pro podporu zdravých vztahů

VÝSTUP PRO PEDAGOGY:

  • Získají dovednosti pro včasné rozpoznání psychických obtíží u žáků, naučí se reagovat adekvátním způsobem a vědět, kdy je vhodné kontaktovat odbornou pomoc.
     

  • Osvojí si techniky pro vedení náročných rozhovorů – s rodiči i žáky – s důrazem na zachování klidné, respektující a efektivní komunikace i v emočně vypjatých situacích.
     

  • Lépe porozumí vlivu digitálních technologií a sociálních sítí na duševní vývoj dítěte, získají konkrétní tipy, jak tato témata otevírat ve třídě, a jak děti podpořit v bezpečném online prostředí.
     

  • Naučí se pracovat s dynamikou třídního kolektivu, budovat pozitivní klima ve třídě, předcházet konfliktům mezi žáky a podporovat spolupráci a začlenění.
     

  • Zvýší svou psychickou odolnost, naučí se zvládat stres a emočně náročné situace ve školním prostředí tak, aby předcházeli vlastnímu vyčerpání a syndromu vyhoření.

MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ

  • Program OP JAK Šablony pro MŠ a ZŠ II

  • Aktivita: Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání (DVPP)

  • 100% uznatelný náklad

  • Všechny požadované výstupy zajištěny -prezenční listiny, osvědčení, obsah, CV lektorky

Poptávka webináře

Psychika dítěte pod tlakem doby - Jak rozumět žákům a nevyhořet

mojracek + mojra logo_edited.png
bottom of page