
VHODNÉ K FINANCOVÁNÍ Z OP JAK
PSYCHIKA DÍTĚTE POD TLAKEM DOBY
Jak rozumět žákům a nevyhořet
4 dílný online vzdělávací cyklus pro pedagogy
-
11. 9. 2025 17:00 – 18:30
-
12. 9. 2025 17:00 – 18:30
-
25. 9. 2025 17:00 – 18:30
-
26. 9. 2025 17:00 – 18:30
STRUKTURA A ROZSAH:
-
4 interaktivní online setkání
-
Každý webinář: 90 minut (2 vyuč. hodiny)
-
Celkem: 8 vyučovacích hodin (1 vzdělávací aktivita dle OP JAK)
CENA:
-
Možno financovat z OP JAK – Šablony pro MŠ a ZŠ II
LEKTORKA: MGR. Z. E. KOLÁČEK
Psycholožka online poradny MOJRA
-
Dětská psycholožka, která se už několik let denně věnuje dětem, rodičům i komunikaci se školami.
-
Pomáhá řešit náročné situace, hledat cesty ke změně a posilovat prostředí, ve kterém se děti mohou zdravě vyvíjet a vzdělávat.
-
Ví ale také, že podporu často potřebují i dospělí – rodiče a učitelé, kteří děti provázejí. Právě proto vznikl tento webinář: abyste i vy cítili, že v tom nejste sami.

OBSAH CYKLU:
-
Rizikové signály v chování dítěte
-
Krizové reakce a trauma ve školním prostředí
-
Co může učitel zvládnout – a kde začíná role odborníka
-
Praktické postupy a možnosti podpory
JAK ROZPOZNAT PSYCHICKÉ POTÍŽE U ŽÁKŮ A CO S TÍM MOHU JAKO UČITEL DĚLAT?
TĚŽKÉ ROZHOVORY S RODIČI: JAK NA TO, JAK ZVLÁDAT KONFLIKTY A ZACHOVAT RESPEKT?
-
Komunikační pasti a emoce v rozhovoru
-
Model konstruktivní zpětné vazby
-
Deeskalační techniky a práce s hranicemi
DĚTI A SOCIÁLNÍ SÍTĚ - RIZIKA, VLIV NA PSYCHIKU, MOŽNOSTI UČITELE
-
Co dnešní děti online žijí
-
Dopady sociálních sítí na duševní zdraví
-
Možnosti prevence, rozhovoru, práce ve třídě
-
Technologie jako nástroj – jak je využít bezpečně a smysluplně
PRÁCE SE TŘÍDOU A VZTAHY MEZI ŽÁKY
-
Třídní klima a jeho význam pro psychiku dítěte
-
Prevence šikany a práce s dynamikou skupiny
-
Co může učitel dělat bez podpory ŠPP
-
Cvičení a aktivity pro podporu zdravých vztahů
VÝSTUP PRO PEDAGOGY:
-
Získají dovednosti pro včasné rozpoznání psychických obtíží u žáků, naučí se reagovat adekvátním způsobem a vědět, kdy je vhodné kontaktovat odbornou pomoc.
-
Osvojí si techniky pro vedení náročných rozhovorů – s rodiči i žáky – s důrazem na zachování klidné, respektující a efektivní komunikace i v emočně vypjatých situacích.
-
Lépe porozumí vlivu digitálních technologií a sociálních sítí na duševní vývoj dítěte, získají konkrétní tipy, jak tato témata otevírat ve třídě, a jak děti podpořit v bezpečném online prostředí.
-
Naučí se pracovat s dynamikou třídního kolektivu, budovat pozitivní klima ve třídě, předcházet konfliktům mezi žáky a podporovat spolupráci a začlenění.
-
Zvýší svou psychickou odolnost, naučí se zvládat stres a emočně náročné situace ve školním prostředí tak, aby předcházeli vlastnímu vyčerpání a syndromu vyhoření.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ
-
Program OP JAK – Šablony pro MŠ a ZŠ II
-
Aktivita: Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání (DVPP)
-
100% uznatelný náklad
-
Všechny požadované výstupy zajištěny -prezenční listiny, osvědčení, obsah, CV lektorky
