
VHODNÉ K FINANCOVÁNÍ Z OP JAK
POHODA UČITELE - JISTOTA DÍTĚTE
Wellbeing ve školství
4 dílný online vzdělávací cyklus pro pedagogy
-
18. 9. 2025 16:00 – 17:30
-
23. 9. 2025 16:00 – 17:30
-
30. 9. 2025 16:00 – 17:30
-
07. 10. 2025 16:00 – 17:30
STRUKTURA A ROZSAH:
-
4 interaktivní online setkání
-
Každý webinář: 90 minut (2 vyuč. hodiny)
-
Celkem: 8 vyučovacích hodin (1 vzdělávací aktivita dle OP JAK)
CENA:
-
Možno financovat z OP JAK – Šablony pro MŠ a ZŠ II
LEKTORKA: MGR. NATALJA MONSKI
Psycholožka online poradny MOJRA
-
Dětská psycholožka s dlouholetou praxí, která denně pracuje s dětmi, jejich rodiči a také úzce spolupracuje se školami.
-
Pomáhá orientovat se v obtížných situacích, nacházet nové cesty a vytvářet bezpečné prostředí, ve kterém děti mohou růst a učit se.
-
Uvědomuje si ale, že podporu často potřebují i ti, kdo děti vedou – pedagogové. Právě proto vznikl tento webinář: abyste věděli, že na to nejste sami.

OBSAH CYKLU:
-
Co je duševní zdraví a wellbeing v kontextu učitelské profese
-
Vliv školního prostředí na psychickou pohodu učitele i žáka
-
Praktické techniky psychohygieny a práce se stresem
ZÁKLADY DUŠEVNÍHO ZDRAVÍ, WELLBEING VE ŠKOLSTVÍ
BUDOVÁNÍ POZITIVNÍHO KLIMATU VE TŘÍDĚ
-
Co ovlivňuje klima ve třídě – role učitele, žáků, atmosféry
-
Praktické strategie pro budování důvěry a bezpečí ve třídě
-
Práce s emocemi a pravidly: Jak nastavit prostředí, které podporuje učení
-
Příklady aktivit a intervencí pro zlepšení třídní kultury
INTERVENČNÍ DOVEDNOSTI PEDAGOGA
-
Co jsou intervenční dovednosti a proč je potřebuje každý učitel
-
Kdy a jak zasáhnout: rozpoznání varovných signálů u žáků.
-
Učitel jako opora, ne jako terapeut – kde jsou hranice a jak je chránit
PREVENCE VYHOŘENÍ U UČITELŮ. UČITEL JE TAKY ČLOVĚ - JAK NEVYHOŘET
-
Co je syndrom vyhoření a proč jsou učitelé rizikovou skupinou
-
Fáze vyhoření a jak je poznat u sebe i kolegů
-
Práce s vnitřní motivací, hranicemi a očekáváními
-
Opatření na podporu učitelů
VÝSTUP PRO PEDAGOGY:
-
Porozumění pojmu duševního zdraví a wellbeingu ve školním prostředí, schopnost identifikovat vlivy, které působí na psychickou pohodu učitelů i žáků.
-
Osvojení praktických technik psychohygieny, práce se stresem a prevence vyhoření v pedagogické profesi.
-
Schopnost budovat pozitivní klima ve třídě, vytvářet důvěryhodné a bezpečné prostředí podporující spolupráci, učení a respekt mezi žáky.
-
Získání intervenčních dovedností – rozpoznání varovných signálů psychické nepohody u žáků, zásady podpůrné komunikace a vědomí profesních hranic pedagoga.
-
Rozvoj emoční inteligence a komunikačních dovedností, využitelných při řešení každodenních situací ve třídě i v kontaktu s rodiči.
-
Zvýšení schopnosti vnímat a chránit vlastní duševní zdraví, včetně práce s vnitřní motivací, hranicemi a realistickým očekáváním od sebe i druhých.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ
-
Program OP JAK – Šablony pro MŠ a ZŠ II
-
Aktivita: Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání (DVPP)
-
100% uznatelný náklad
-
Všechny požadované výstupy zajištěny -prezenční listiny, osvědčení, obsah, CV lektorky
